نگاهي به زندگينامه دكتر ميثم شكري ساز

۵۷ بازديد

نگاهي به زندگينامه دكتر ميثم شكري ساز

 

 

ميثم شكري ساز متولد 1365 ، كارآفرين، مترجم، نويسنده، سخنران انگيزشي و معلم موفقيت است. پارس در سال 2008 شروع به كار كرد.

او در يك خانواده نظامي به دنيا آمد. از همان كودكي با داشتن پدري نظامي به قانون و صداقت عادت كرد. خانواده او دانش آموزي بودند و از همان دوران كودكي او را با كتاب و تحصيل آشنا كردند تا جايي كه براي حل هر چالشي در زندگي، كتابي ويژه از سوي پدر به پسر معرفي شد. چنانكه حتي در مقدمه كتاب «پايدار» نوشته آنتوني رابينز با ترجمه دكتر ميثم شكري ساز آمده است كه:

اولين آشنايي من با كار آنتوني رابينز از سنين پايين شروع شد. وقتي پدرم هر شب مرا به رختخواب مي برد و منتظر مي ماند تا بخوابم، ساعت ها كتاب هاي رابينز را مي خواند، پدرم در نيروي دريايي بود. سال‌هاي اوليه پس از جنگ عراق، شرايط اقتصادي و معيشتي مردم در وضعيت خاصي قرار داشت، هر از گاهي از پدرم درباره اين كتاب‌ها مي‌پرسيدم و مفاهيم مبهم برنامه‌نويسي عصبي-كلامي را ياد مي‌گرفتم.

 

بزرگتر كه شدم اين كتابها را خواندم و نكاتي كه در آنها بود آنقدر جالب و جامع بود كه جذب آنها شدم. نكاتي كه اصلا در مدرسه تدريس نمي شد اما عكس آن در ذهن دانش آموزان نقش بسته بود. بعد از آن به دليل بازنشستگي پدرم به زادگاهم اصفهان برگشتيم و مدت ها بود كه اين كتاب ها را فراموش كرده بودم. در سنين جواني كاري انجام دادم كه زندگي من را تغيير داد و منجر به ورشكستگي مالي بزرگي شد كه شريك زندگيم پشت سر گذاشت. طولي نكشيد كه با انبوهي از چك هاي برگشتي، اخطارهاي دادگاه و خلاصه اي از همه چيزهايي كه براي ريزش كامل لازم بود مواجه شدم. من كه در آن زمان استقلال مالي داشتم، درآمد خوب، مسكن مناسب و ماشين داشتم و از رفاه نسبي برخوردار بودم، آنقدر ورشكست شدم كه حتي توان خريد ساندويچ براي سير كردن خودم را نداشتم. به يك تنقلات نزديك خانه پدرم رفتم و به صورت اعتباري غذا خوردم، با چشماني اشكبار و چهره اي خيس در خيابان ها پرسه زدم. در ميان انبوه افكار كوبنده و مسموم خود را مقابل خانه پدربزرگم ديدم. بدون اينكه كسي متوجه شود از فضاي باز استفاده كردم و به داخل زيرزمين خزيدم. در ميان انبوه وسايلي كه هر كدام يادآور خاطره اي بودند، چشمم به جعبه اي افتاد. وقتي آن را باز كردم، كتاب هاي رابينز را ديدم كه توسط استاد گرانقدر مهدي مجردزاده كرماني ترجمه شده بود. نفهميدم زمان چطور گذشت. كار من هر روز اين بود كه به زير زمين بروم و روحيه ام را تقويت كنم. در كمتر از يك ماه، انگار دوباره متولد شدم، دوباره زنده شدم. من به دردسر افتادم و زندگي ام را از نو ساختم. من پنج شركت راه اندازي كردم، ازدواج كردم، براي دكترا ادامه تحصيل دادم و آينده اي را كه در پنج سال متصور بودم احيا كردم. البته بدون تلاش و تنها با خواندن چند كتاب نمي توان موفق شد، اما آنچه در پيشرفت زندگي و موفقيت من نقش داشت همين كتاب ها بود. آن روز به خودم قول دادم كه تلاش بزرگاني چون مجردزاده كرماني را ادامه دهم و امروز به كتابي كه همين چند ماه پيش توسط نويسنده مشهور جهاني آنتوني رابينز در آمريكا منتشر شد افتخار مي كنم. دهم اميدوارم چراغ راه تعداد بيشماري از جوانان باشد

قطعاً معرفي اين كتاب ارزشمند «كتاب پايدار» با ترجمه و تأليف دكتر ميثم شكري ساز، گوياي فراز و نشيب هاي اين جوان كارآفرين است.

ميثم شكري ساز در زمينه هاي مختلف اجتماعي و فرهنگ آموزشي خدمات ارزنده اي به جامعه ايران ارائه كرده است. پس از تاسيس موسسه آموزش مجازي پارس، وي موفق به تاسيس هلدينگ پارس پندار شد كه امروزه خدمات ارزنده اي در اين هلدينگ در زمينه هاي مختلف، آموزشي، ترجمه، چاپ كتاب، انتشارات، ارائه دوره هاي آموزشي، ارزيابي و اعتبار بخشي به شركت دارد. و… ارائه مي شود.

 

از شرح موفقيت هاي وي همين بس كه وي در سال 1396 براي دو سال متوالي به عنوان كارآفرين برتر كشور معرفي شد و لوح تقدير مربوط به كارآفرينان برتر را دريافت كرده است.

 

وي همچنين داراي سابقه طولاني در انجام فعاليت هاي آموزشي در زمينه هاي فرهنگي و اجتماعي از جمله خدمات ارزنده آموزشي از جمله تاليف ده ها عنوان كتاب در حوزه مديريت و همچنين ترجمه كتاب هاي مختلف از جمله «پايدار»، «فراتر» است. استراتژي". وي «توهم هوشمندي 1»، «توهم هوشمندي 2»، «گوريل ماركتينگ»، «شما برنده هستيد»، «مذاكره با دستان خالي» عنوان كرد.

دكتر ميثم شكري ساز در زمينه آموزش مهارت هاي ارتباطي و زندگي نيز فعاليت هاي ارزنده اي داشته اند كه شامل موارد زير مي باشد.

آموزش مهارت هاي ارتباطي و زندگي در موسسه آموزش عالي آزاد تكنسين ها (5 سال)

اصول و مباني مديريت بازرگاني در موسسه آموزش عالي رايگان فن پردازان (5 سال)

تدريس حقوق تجارت و تجارت در آموزش عالي رايگان فن پردازان

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد